Verktøykassen: Lodding
Publisert
I denne Verktøykassen vil vi lære grunnleggende lodding. Vi starter med å lage en prototype på et protobrett, som vi så tar videre til et permaprotobrett. I utstillinger eller andre steder hvor for eksempel din Arduino skal brukes blant folk, er det essensielt å sikre koblinger med lodding for å unngå at kretsen kan brytes.
Torsdag 13. februar kl. 11.00 – 15.00
Meld deg på via påmeldingsskjemaet her. Det er begrenset med plasser og førstemann til mølla. Ta med egen laptop.
Verktøykassen er gratis og åpen for alle, og vil foregå på norsk og/eller engelsk etter behov.
Om Verktøykassen
Verktøykassen er BEKs nye møteplass for å lære om og prøve ut tekniske verktøy, det være seg både maskinvare og programvare. Det er lav terskel for deltakelse, og høy hands-on faktor. For hver gang blir et nytt «dagens tema» lansert, i tillegg til at deltakere kan komme med innspill eller spørsmål som tas opp i fellesskap. Verktøykassen vil foregå jevnlig utover våren, og ledes av spillutvikler og programmerer Stian Remvik.
Se tidligere tema i Verktøykassen her
Verktøykassens ressursside
Om Stian Remvik
Stian er spillutvikler og programmerer, og har siden 2013 vært tilknyttet BEK på frilansbasis. Remvik er utdannet med en bachelorgrad i visuell kommunikasjon fra Kunst- og designhøgskolen i Bergen (2010), og har tilegnet seg kunnskap om og erfaring med programmering og implementering av tekniske løsninger i kunstprosjekt gjennom sine engasjement på BEK. I 2018 lanserte han spillet GumGun, og har de seneste årene utviklet og vist egne dataanimasjoner i utstillinger. Remvik har utviklet flere app’er, blant annet BITWaves for BIT20 Ensemble og app for forestillingen Post-Capitalistic Auction, og i nærmeste fremtid lanseres app’en for Siljustøl ved KODE – Museum og komponisthjem i Bergen.