Utvikling

Verktøykassen: Max

BEK 12.03.2020 11.0012.03.2020 15.00

Publisert

Denne Verktøykassen blir et grunnleggende introduksjonskurs i utviklingsverktøyet Max. Max er veldig fleksibelt og kraftfullt, og er egentlig en måte å programmere visuelt med bokser og «ledninger» på skjermen. I tillegg til å lage kompleks lyd og musikk, kan du også manipulere video eller lage animasjon. Du kan også koble til alle mulige keyboard, knotter og andre Arduino-baserte knapper og sensorer.


Torsdag 12. februar kl. 11.00 – 15.00
Meld deg på via påmeldingsskjemaet her.
 Det er begrenset med plasser og førstemann til mølla. Ta med egen laptop.

Verktøykassen er gratis og åpen for alle, og vil foregå på norsk og/eller engelsk etter behov.


Om Verktøykassen

Verktøykassen er BEKs møteplass for å lære om og prøve ut tekniske verktøy, det være seg både maskinvare og programvare. Det er lav terskel for deltakelse, og høy hands-on faktor. For hver gang blir et nytt «dagens tema» lansert, i tillegg til at deltakere kan komme med innspill eller spørsmål som tas opp i fellesskap. Verktøykassen foregår jevnlig , og ledes av spillutvikler og programmerer Stian Remvik.

Se tidligere tema i Verktøykassen her
Verktøykassens ressursside


Om Stian Remvik

Stian er spillutvikler og programmerer, og har siden 2013 vært tilknyttet BEK på frilansbasis. Remvik er utdannet med en bachelorgrad i visuell kommunikasjon fra Kunst- og designhøgskolen i Bergen (2010), og har tilegnet seg kunnskap om og erfaring med programmering og implementering av tekniske løsninger i kunstprosjekt gjennom sine engasjement på BEK. I 2018 lanserte han spillet GumGun, og har de seneste årene utviklet og vist egne dataanimasjoner i utstillinger. Remvik har utviklet flere app’er, blant annet BITWaves for BIT20 Ensemble og app for forestillingen Post-Capitalistic Auction, og i nærmeste fremtid lanseres app’en for Siljustøl ved KODE – Museum og komponisthjem i Bergen.

Stian Remviks hjemmeside.